22 December.

Blev både bakning igår och idag :) Igår gjorde jag o mamma Kolakakor, Kanelkakor, vitlössill o senapsill :) Tog oss även en varsin grogg o lyssnade på julmusik :) En mycket mysig kväll med Mamma :) 

Idag klev jag upp i skaplig tid o gick ner o bakade. Upptäckte att Sassa hade ätit upp halva burken med Kolakakor då den stod på bordet utan lock. Men dock så låg det bakplåtspapper, bakdukar o tidningar ovanpå, men dom hade hon haft ner. Så det var bara att ställa sig o göra en till sats av dom. Gjorde även Schackrutor, Bondkakor och Negerbollar :) Dock så lyssnade jag inte på julmusik idag utan poppade mina skivor som jag hittade inne som jag har haft i bilen. Har letat dom ett bra tag o hittade dom inne i lådorna. (?) Haha :p Skumt! Tog väl sisodär 3-3½ timme innan allting var klart så efter det slog jag ner mig i soffan :) 

Ska byta om, slänga i mig någonting och äta sen åka in mot Bollnäs. Har dejt med Mallan ikväll :) Ska ut o kika om det händer någonting o ta en svängom på Tranan en sväng :) Får se om det är nå folk ute ikväll, vilket det säkert kommer vara eftersom de flesta har fått jullov nu :) 

Imorgon blir det jobb, 14.45-21.15 :) Ska försöka hinna in till Bollnäs innan jag börjar o köpa lite julklappar. Har inte köpt en enda! Men det är ju inte så konstigt då jag var sjukskriven hela Oktober så har ju inte fått nå pengar i November, och jag är ganska black om man säger så.. Har levt på Mamma o Pappa hela månaden. Dock mest på Mamma :p Hehe! Så det ska bli riktigt skönt att få en slant nu, även om det inte är mycket så har jag ju pengar själv. Plus att jag fyller ju år om 12 dagar ( :o ) Så kanske får lite pengar då kan man hoppas :) 

Näe, nu blev det här onödigt långt! 
Puss!


Hade besök imorse :)       Kakor i massor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0